Ana içeriğe atla

Kırmızı



"İnsan ancak yüreğiyle baktığı zaman gerçekleri görebilir" diyor Küçük Prens.



Şehirler, zamanlar, adımlar
Biliyorum,
ellerim onun kadar güzel değil.
Koca kara bir şehirde başlarsa masalın
Önce masallarını kaybeder,
sonra kara olanın gözlerin olduğunu farkedersin.
Daha önce sevdin mi hiç diye sorar herkes
Daha önce sevdim mi hiç ?
...

Aslında önemli olan,
kendimize fazla çikolatanın zararlı olmadığı bir gökyüzü bulmak.
Sonra güneşine yaslanıp ayaklarımızı denize uzatmak.
Sonrası iyilik, güzellik ve... çikolata.
Hem uçurtmaların üzerine binip dünyayı dolaşamıyorken hala,
ne önemi var tek kişilik bir koltuğa yetecek kadar kalabalık paramızın.
Koca yalnızlığımızı sığdırıyoruz da her bir yere,
kaç oda, kaç salon kalbimiz bilmiyoruz nasılsa.
Sahi bir gün saçlarım onun kadar güzel kokar mı sana ?

...

Bir çocuğu oyuncaklarından vazgeçirebilen şey ne olabilir ?
Dünyada en güzel şey çocuk olmakken, büyüklüğe;
geri dönülmeyeceğini bilirken, çocukluğa özenmek dünyanın en çirkin yanı değil mi ?
Ama bir yanda halen nefes alabilen bir dolu insan,
yalnızlar onlarda herkes gibi gerçi;
ama başarılı yalnızlık onlarınkisi...
Sade, sessiz ve gizli.


Yalnızlık demişken;
Seni en son ne zaman kaybettim hatırlamıyorum.
Bir kırılma noktası olmalı muhakkak
Yada kırdığın bir yanım kalmış olmalı geriye hala bunları hatırlayan.
Peki var mı inanan yalnızlığın yenilebilirliğine,
Yoksa herkes zamanı kaçırmamak mı peşinde.
Her neyse.
Hep kapılar aradım insanlarda,
paylaşılabilir yalnızlıklardı bulmaya çalıştığım,
Sonra biri hayat dedi, diğeri zaman
Anlamadım ve uzaklaştım.

Çok garip değil mi: gözlerimiz başka, dillerimiz başka.
Kalbimize söz hakkı bile vermiyoruz üstelik.
Bir oyun kurup sahnelemeye odaklı günlerimiz,
anlamıyor da değiliz birbirimizi,
sadece çaktırmamayı öğrenmişiz sevgimizi, sevgisizliğimizi.
Ama ihtimaller hiç çıkmıyor aklımızdan:
-Ya gel dersem,
-Ya gelirsen.

Bir, ki, üç ve nefes.
belki güzel bir melodi,
belki güzel bir dans ile kurtarırlarsa diye hayatlarımızı,
ruhlarımızı çingenelere teslim edelim.
Çünkü en başarılı yalnızlık:

KIR-MI-ZI.

Yorumlar