Ana içeriğe atla

esprit de l'escalier




Birini kandırmandan daha zavallı olan şey,
kandırdığını sanmandır. 
Karşındaki açığa vurmuyorsa, 
bu denli alçalabilmene utandığındandır. 


Koca gemileri var sanarken insandan denizlerin üzerinde yüzen minicik sandalları gördüm.
Gemileri olmasının önemli olmadığı dünyalar olduğunu anlatmak istedim ama sesimi çıkarmadım.
Kürekleriyle kaç insan üzerinden yol aldı bilmedim, bilmekte istemedim.
Çünkü kral çıplak desem ama o kral demesinden korktum. 
Sandalım olsa onu gemi gibi göstermek istemeyeceğimi düşündüm ve oradan uzaklaştım. 
Çocukken olsa bilyemi çaldığı için dövdüğüm çocuklar varken,
güvenimi çalan kendini koca sanan adamlara sadece gülümsedim ve onlar için üzüldüm. 


...



"Düşündüğünüzü sandığınız şey, salgı bezleriniz, duygularınız ve midenizde bulunan şeyler tarafından yaratılmış bir hayalden ibarettir." diye okudum bir yerde ve düşündüm dostlukların yediğimiz marullarla alakasını. Eskiden olsa haklılığımı kanıtlamak için günlerce susmayışlarım varken, şimdilerde konuşmanın gereksizliğinin huzurunu yaşıyorum. Bir iki gündür tanıdığınız insanın değil de yıllardır tanıdığınız insanın bile haklı çıkmak için sizi olmadığınız biri olarak suçlamasına sadece güldüm. 


...


"Şarkılar müstehcen diye yasaklanıyorsa arabesk şarkılarda ruh haline kötü etkilerinden dolayı yasaklansın. Uçkur da, kalpte aynı bedene ait." dediğim için suçlandım ve üremenin acı biber yoluyla yapıldığına inanma kararı aldım. Çünkü insanlar acıları olmadığında geriye hiçbir şey kalmamasından korktuklarından acılarını her şeyin üzerinde tutmaya meraklılar. Ama ağlayan bakan gördüklerinde yine de ona inandılar. Oysa acılarınıza inancınız bu kadar güçlü olmasa anne ağıtlarına bağışıklık kazanmazdı kara kalpleriniz. Ama acı olmadan ve onu size istediğiniz gibi sürekli sunan, ne kalırdı "elinizde insan olmaktan başka ?" 


...

Büyük laflar etmek değil derdim küçük dünyamı küçük olduğu için sevmek.
Şaşırmıyorum artık çünkü yeni fark ettiğim bir yer keşfettim minik kütüphanemde.
Acının bile ulaşamadığı bir yer var içimde ve beni insan yapan, öldüğümde "yaşadım" diyebileceğim tek yer işte tam orası. 
Bu benim sırrım. 
Bulmak için çok çalıştım.
Siz ne yapmak istersiniz bilemem ama ufak bir tavsiye yine de :

En güzel kıyafetin bugün giymek için, 
en sevdiğin adam bugün gelen, 
en sevdiğin şarkı tam da şu an dans et diye. 
Erteleme ; bugün, yarını dünün. 














Yorumlar